IN DEZE NIEUWSBRIEF
 
 

volg angele bakker op twitter
 
 
         




 









 

Minder eten door bewust zijn

 

De visie van Nooitmeeropdieet is dat je alles mag eten, maar alleen als je honger hebt, waar je echt zin in hebt en wanneer je stop als je voldoende hebt gehad.

Het is dus belangrijk om bewust te leren eten. Let maar eens op hoe vaak je onbewust iets eet, zonder het echt te proeven of er van te genieten. Maar het gaat ook om bewust te zijn, stil te staan bij jouw werkelijke behoeftes.

Ontdek dat jouw werkelijke behoeftes niks met eten te maken hebben!

 

Eten zonder afleiding

Zorg ervoor dat er geen afleiding is tijdens het eten.
Dus geen televisie aan, geen krant, niet voor
je computer eten. Zorg er voor dat je bewust
eet en proeft.




 


Ga zitten als je eet 

Hoe vaak eet je iets tussendoor? Let maar eens op hoe je ongemerkt dingen in je mond stopt. Bijvoorbeeld tijdens het koken, of je pakt iets lekkers en voordat je op de bank zit heb je het al op.

Zorg ervoor dat je altijd zit als je gaat eten, dit maakt je bewuster van je eetgedrag.

 

Vervang eten door iets wat je echt vervuld 

We eten regelmatig zonder honger. Gewoon omdat we er zin in hebben, het ons aangeboden wordt, we onbewust eten, we ons niet goed voelen enzovoort.
Probeer tijdens de momenten waarop je wilt eten zonder honger ga te gaan waar je echt naar verlangt.

Ga dingen doen waar je blij van wordt en waar je energie van krijgt.


 

Stel realistische doelen

'Maandag ga ik weer op dieet!'
We nemen ons voor om niet meer te snoepen, alleen gezond te eten en veel te sporten. Om er vaak na een paar dagen achter te komen dat we het niet volhouden. Soms zijn op maandagmiddag de plannen al weer overboord gegooid.

Probeer niet alles tegelijk te willen veranderen. Neem 1 of 2 doelen die realistisch en haalbaar zijn en ga hier mee aan de slag. Het motiveert veel meer als je ervaart dat je in staat bent je doelen te bereiken. 





Wees dankbaar

Leer om je lijf lief te hebben, te waarderen en te respecteren. Bedenk eens waar je lijf je al heeft gebracht, ondanks alles wat je van je lichaam hebt gevraagd. We beseffen ons vaak pas hoe gezond we waren, op het moment dat we ziek worden. Wacht dus niet met dankbaar zijn totdat iets of iemand er niet meer is.

Dankbaarheid maakt gelukkig!

Mensen die bewust dankbaar zijn voelen zich gelukkiger en zijn meer tevreden dan andere mensen. Dankbaarheid maakt dat je bewuster leeft en je meer richt op alles wat je WEL hebt. Logisch dat dit gelukkiger maakt dan steeds maar klagen over alles wat er niet is.

Dankbaarheid creëert een goed gevoel. Focussen op wat je waardeert verheugt je levensvreugde. Hierdoor trek je meer van dit goede gevoel aan.

 

 

Welke tip om bewuster te eten/te zijn heb jij, reageer op mijn blog!



nooit meer op dieet

 



Leer bewust eten en bewust zijn in Frankrijk:

Week 7-14 oktober 2011: 'Doorbreek je eetpatroon'